Kierownik Referatu Finansowego (podatków i opłat lokalnych)
Wykształcenie wyższe o specjalności - administracja, prawo, ekonomia, finanse i rachunkowość
-
Wymagania niezbędne
-
Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
-
Niekaralność za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
-
Obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
-
Nieposzlakowana opinia.
-
Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
-
Wykształcenie wyższe o specjalności - administracja, prawo, ekonomia, finanse i rachunkowość
-
Posiadanie co najmniej pięcioletniego stażu pracy zawodowej, w tym minimum trzyletniego stażu pracy na stanowiskach urzędniczych w administracji samorządowej i wykonywanie zadań z zakresu poboru i naliczania podatków i opłat lokalnych.
-
Znajomość przepisów z zakresu prawa podatkowego i administracyjnego, w szczególności: Ordynacji podatkowej, postępowania egzekucyjnego w administracji, Kodeksu postępowania administracyjnego, pomocy publicznej, rachunkowości podatkowej jednostek samorządu terytorialnego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
-
Wymagania dodatkowe
-
Znajomość obsługi programów: Podatki, Kszob - U. I. Info-System T. i R Groszek.
-
Predyspozycje osobowościowe:
-
sumienność, kreatywność, samodzielność,
-
umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi, zdolność podejmowania decyzji,
-
wysoka kultura osobista.
Nadzór , koordynacja i realizacja zadań w Referacie Finansowym, w szczególności:
-
prowadzenie postępowań podatkowych,
-
wydawanie zaświadczeń o zaległościach podatkowych oraz zaświadczeń o stanie majątkowym,
-
dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych,
-
powadzenie egzekucji administracyjnej dochodów gminy,
-
weryfikacja deklaracji podatków oraz wykazów nieruchomości osób prawnych i fizycznych w oparciu o zapisy ewidencji gruntu,
-
prowadzenie kontroli u podatnika zgodności i prawidłowości składanych deklaracji i wykazów w zakresie podatku od nieruchomości,
-
prowadzenie kontroli prawidłowości pobierania opłaty targowej,
-
sporządzanie umów cywilnoprawnych z inkasentami podatków i opłat lokalnych,
-
przygotowywanie wniosków i decyzji o udzielenie ulg i umorzeniu zaległości podatkowych i innych należności oraz rozkładanie na raty,
-
prowadzenie księgowości podatkowej, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych,
-
nadzorowanie inkasa z tytułu zobowiązań pieniężnych rolników oraz podatków i opłat lokalnych,
-
prowadzenie ewidencji szczegółowej, analitycznej należności z tytułu podatku od środków transportu,
-
prowadzenie ewidencji szczegółowej, analitycznej podatków i opłat lokalnych,
-
prowadzenie wszelkich spraw związanych z pomocą de minimis, ulgami, zwolnieniami i inną pomocą dla podatnika,
-
sporządzanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych,
-
przygotowywanie materiałów planistycznych do projektu budżetu w zakresie dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych, podatku transportowego i użytkowania wieczystego,
-
sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań dotyczących podatków i opłat lokalnych, podatku od środków transportu, użytkowania wieczystego,
-
sporządzanie innych niezbędnych sprawozdań z wykonania budżetu,
-
prowadzenie windykacji wszelkich należności dotyczących podatków i opłat lokalnych.
-
nadzór nad poborem opłat za pobór wody i odprowadzanie ścieków.
-
nadzór nad poborem opłat za gospodarowanie odpadami.
-
list motywacyjny,
-
curriculum vitae z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
-
kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
-
kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające staż pracy (świadectwa pracy lub inne dokumenty potwierdzające okresy zatrudnienia),
-
podpisane oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie polskim lub kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem)
-
poświadczające znajomość języka polskiego (dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego),
-
podpisane oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych i pełnej zdolności do czynności prawnych,
-
podpisane oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy,
-
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych we wszystkich dokumentach złożonych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),
-
podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na podjęcie zatrudnienia na danym stanowisku pracy,
-
podpisane oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się w budynku Urzędu i poza nim. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Podstawą zatrudnienia będzie umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy Wojsławice lub przesłane pocztą w terminie do dnia 5 maja 2023 roku, do godz. 15:30 (przy przesyłkach pocztowych decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Wojsławice) pod adres: 22-120 Wojsławice, ulica Rynek 30, w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Kierownik Referatu Finansowego”.
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Dostarczone dokumenty zostaną poddane analizie przez komisję powołaną przez Wójta Gminy w celu porównania danych zawartych w aplikacji z wymogami formalnymi określonymi w ogłoszeniu. W wyniku analizy dokumentów komisja wytypuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
Wytypowani kandydaci zostaną pisemnie lub telefonicznie powiadomieni o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej lub pisemnego testu wiedzy i kompetencji oraz rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć:
-
oryginały lub potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie: świadectw pracy (jeżeli je posiada), dyplomów i innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (oryginały dokumentów do wglądu),
-
informację z Krajowego Rejestru Karnego,
-
zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na danym stanowisku.
Niezłożenie w/w dokumentów będzie skutkowało nie zawarciem umowy o pracę.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (ugwojslawice.bip.lubelskie.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Wojsławice.
Zgodnie z art. 16 ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 roku (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) dla osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art.2, umowę o pracę zawiera się na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy. W tym okresie organizuje się służbę przygotowawczą określoną w art. 19 niniejszej ustawy. Warunkiem dalszego zatrudnienia jest pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą.
Dodano do BIP dnia 17-04-2023 20:25:28