Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Wojsławice

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Kierownik Referatu Finansowego (podatków i opłat lokalnych)

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Wojsławice Rynek 30 22-120 Wojsławice
Data ogłoszenia
2023-04-17
Termin składania dokumentów
2023-05-05
Wymagane wykształcenie

Wykształcenie wyższe o specjalności - administracja, prawo, ekonomia, finanse i rachunkowość

Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. Wymagania niezbędne

  1. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

  2. Niekaralność za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

  3. Obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).

  4. Nieposzlakowana opinia.

  5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.

  6. Wykształcenie wyższe o specjalności - administracja, prawo, ekonomia, finanse i rachunkowość

  7. Posiadanie co najmniej pięcioletniego stażu pracy zawodowej, w tym minimum trzyletniego stażu pracy na stanowiskach urzędniczych w administracji samorządowej i wykonywanie zadań z zakresu poboru i naliczania podatków i opłat lokalnych.

  8. Znajomość przepisów z zakresu prawa podatkowego i administracyjnego, w szczególności: Ordynacji podatkowej, postępowania egzekucyjnego w administracji, Kodeksu postępowania administracyjnego, pomocy publicznej, rachunkowości podatkowej jednostek samorządu terytorialnego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

 

  1. Wymagania dodatkowe

 

  1. Znajomość obsługi programów: Podatki, Kszob - U. I. Info-System T. i R Groszek.

  2. Predyspozycje osobowościowe:

  • sumienność, kreatywność, samodzielność,

  • umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi, zdolność podejmowania decyzji,

  • wysoka kultura osobista.

Zakres obowiązków

Nadzór , koordynacja i realizacja zadań w Referacie Finansowym, w szczególności:

  • prowadzenie postępowań podatkowych,

  • wydawanie zaświadczeń o zaległościach podatkowych oraz zaświadczeń o stanie majątkowym,

  • dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych,

  • powadzenie egzekucji administracyjnej dochodów gminy,

  • weryfikacja deklaracji podatków oraz wykazów nieruchomości osób prawnych i fizycznych w oparciu o zapisy ewidencji gruntu,

  • prowadzenie kontroli u podatnika zgodności i prawidłowości składanych deklaracji i wykazów w zakresie podatku od nieruchomości,

  • prowadzenie kontroli prawidłowości pobierania opłaty targowej,

  • sporządzanie umów cywilnoprawnych z inkasentami podatków i opłat lokalnych,

  • przygotowywanie wniosków i decyzji o udzielenie ulg i umorzeniu zaległości podatkowych i innych należności oraz rozkładanie na raty,

  • prowadzenie księgowości podatkowej, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych,

  • nadzorowanie inkasa z tytułu zobowiązań pieniężnych rolników oraz podatków i opłat lokalnych,

  • prowadzenie ewidencji szczegółowej, analitycznej należności z tytułu podatku od środków transportu,

  • prowadzenie ewidencji szczegółowej, analitycznej podatków i opłat lokalnych,

  • prowadzenie wszelkich spraw związanych z pomocą de minimis, ulgami, zwolnieniami i inną pomocą dla podatnika,

  • sporządzanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych,

  • przygotowywanie materiałów planistycznych do projektu budżetu w zakresie dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych, podatku transportowego i użytkowania wieczystego,

  • sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań dotyczących podatków i opłat lokalnych, podatku od środków transportu, użytkowania wieczystego,

  • sporządzanie innych niezbędnych sprawozdań z wykonania budżetu,

  • prowadzenie windykacji wszelkich należności dotyczących podatków i opłat lokalnych.

  • nadzór nad poborem opłat za pobór wody i odprowadzanie ścieków.

  • nadzór nad poborem opłat za gospodarowanie odpadami.

Wymagane dokumenty
  1. list motywacyjny,

  2. curriculum vitae z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,

  3. kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

  4. kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające staż pracy (świadectwa pracy lub inne dokumenty potwierdzające okresy zatrudnienia),

  5. podpisane oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie polskim lub kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem)

  6. poświadczające znajomość języka polskiego (dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego),

  7. podpisane oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych i pełnej zdolności do czynności prawnych,

  8. podpisane oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy,

  9. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych we wszystkich dokumentach złożonych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),

  10. podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na podjęcie zatrudnienia na danym stanowisku pracy,

  11. podpisane oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Warunki pracy

Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się w budynku Urzędu i poza nim. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Podstawą zatrudnienia będzie umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy Wojsławice lub przesłane pocztą w terminie do dnia 5 maja 2023 roku, do godz. 15:30 (przy przesyłkach pocztowych decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Wojsławice) pod adres: 22-120 Wojsławice, ulica Rynek 30, w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Kierownik Referatu Finansowego”.

Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.

Uwagi

Dostarczone dokumenty zostaną poddane analizie przez komisję powołaną przez Wójta Gminy w celu porównania danych zawartych w aplikacji z wymogami formalnymi określonymi w ogłoszeniu. W wyniku analizy dokumentów komisja wytypuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.

Wytypowani kandydaci zostaną pisemnie lub telefonicznie powiadomieni o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej lub pisemnego testu wiedzy i kompetencji oraz rozmowy kwalifikacyjnej.

Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć:

  • oryginały lub potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie: świadectw pracy (jeżeli je posiada), dyplomów i innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (oryginały dokumentów do wglądu),

  • informację z Krajowego Rejestru Karnego,

  • zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na danym stanowisku.

Niezłożenie w/w dokumentów będzie skutkowało nie zawarciem umowy o pracę.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (ugwojslawice.bip.lubelskie.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Wojsławice.

Zgodnie z art. 16 ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 roku (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) dla osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art.2, umowę o pracę zawiera się na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy. W tym okresie organizuje się służbę przygotowawczą określoną w art. 19 niniejszej ustawy. Warunkiem dalszego zatrudnienia jest pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą.

Załączniki
  • pdf 203 KB pobrano: 126 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Elżbieta Iwasiuk
    Dodano do BIP dnia 17-04-2023 20:25:28